سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

24 تیر 1386


یک روزنامه نگار اسرائیلی اظهار داشت، فضای حاکم بر لبنان، به ویژه جنوب لبنان فضای پیروزی است و جنگ با اسرائیل اعتماد به نفس قوی برای حزب الله به وجود آورده است.
به گزارش خبرگزاری ها، «رینا ماخلیس» روزنامه نگار زن اسرائیلی که با گذرنامه برزیلی وارد لبنان شده بود در مقاله ای برای روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، پس از یک سال از جنگ اسرائیل با حزب الله، مبارزان این حزب از اعتماد به نفس قوی و آمادگی کامل برای جنگ با اسرائیل برخوردارند.
وی تاکید کرد اسرائیل نمی داند مبارزان حزب الله چه کسانی هستند و نتوانسته است آنها را مورد شناسایی قرار دهد اما آنان هر تحرک مشکوکی را زیرنظر دارند و همه چیز را کنترل می کنند.
این روزنامه نگار افزود، ممکن است مبارزان حزب الله کشاورز، کارگر، پزشک باشند اما در صورت وقوع جنگ همین افراد، سلاح بر دوش خواهند گرفت و به جنگ با اسرائیل می روند.
«ماخیلس» همچنین تصریح کرد، مبارزان حزب الله به راه سید«حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله برای دفاع از لبنان در برابر اسرائیل و آمریکا ایمان دارند.
از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از «منیر داغان» رئیس سازمان جاسوسی موساد و «یوفال دیسکین» رئیس شاباک نوشت، نتایج جنگ با حزب الله برای اسرائیل فاجعه بوده و اسرائیل به واسطه آن دچار ضربه ای کمرشکن شده است.
این روزنامه افزود، «داغان» و «دیسکین» بلافاصله پس از جنگ به دفتر اولمرت در قدس اشغالی رفته و در نشستی اختصاصی درباره جنگ اظهار داشتند که این جنگ یک فاجعه ملی بود و باید درباره علت شکست در جنگ با حزب الله تحقیقات جدی و ریشه ای به عمل آید.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در این باره نوشت، یک سال از اسارت دو نظامی اسرائیلی توسط حزب الله گذشت اما در صورت تکرار چنین عملیاتی ارتش اسرائیل قادر به جلوگیری از آن نخواهد بود.
تسخیر قلب های مردم
پایگاه خبری مقاومت در گزارشی به مناسبت سالگرد پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی آورده است، رزمندگان حزب الله همانند سایه در کوه های جنوب لبنان حرکت می کنند، نیروهایشان در شهرها و روستاها همچون سایه ای می آیند و می روند ولی جایی بزرگ در قلب اهالی جنوب لبنان باز کرده اند.
«احمد اوالی» یکی از شیعیان فقیر جنوب لبنان که در ساختمانی نگهبان است گفت که حزب الله سال ها است که به او کمک می کند بدون آنکه آنها را بشناسد و نام آنها را بداند.
یک مکانیک اتومبیل نیز در جنوب لبنان اظهار داشت، اگر مردم هم نتوانند بگویند سنگ ها و درخت های جنوب هم می گویند که ما طرفدار حزب الله هستیم.
صاحب یک رستوران نیز اظهار داشت فکر نکنید که چون اینجا نشسته ام یک رزمنده مقاومت نیستم، هر کس سلاحی در خانه دارد. پزشک، معلم و کشاورز حزب الله هستند و حزب الله هم همان مردم است.
مسلمانان به پا خیزند
علامه سید «محمدحسین فضل الله» از مراجع شیعه لبنان گفت، پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی، کرامت را به امت اسلامی بازگرداند.
وی افزود، موفقیت مردم و مقاومت اسلامی لبنان در جنگ تابستان گذشته نقطه عطفی در پیروزی های مقاومت و فروریختن هیبت به اصطلاح شکست ناپذیر ارتش اسرائیل بود.
علامه فضل الله همچنین از مسلمانان خواست تا در کنار مقاومت فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان بایستند.
وی افزود، از تمامی مسلمانان می خواهیم شرایط حساس موجود را درک کرده و برای رویارویی علیه سیاست های آمریکا، هم پیمانان غربی و مزدوران عربی اش به پا خیزند.
محکوم کردن سخنان بوش
حزب الله لبنان روز گذشته با صدور بیانیه ای سخنان اخیر «جرج بوش» رئیس جمهور آمریکا را محکوم و اعلام کرد: همزمان بودن حمله کلامی بوش به حزب الله با سالروز جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان اتفاقی نیست.
رئیس جمهور آمریکا اخیراً مدعی شده بود عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق موجب تشویق و تقویت حزب الله خواهد شد.
حزب الله در این بیانیه افزود: جنگ اسرائیل با حزب الله باعث وارد آمدن شکستی سخت به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی شد. از این رو احساس عمیق اندوه، ناتوانی و کینه بوش و نومحافظه کاران نسبت به حزب الله قابل درک است.
نشست پاریس
نشست سه روزه پاریس در مورد بحران لبنان پشت درهای بسته در محل کاخ «سل سن کلود» در جنوب غربی پاریس آغاز شد. در این نشست نمایندگانی از 14 تشکل سیاسی شرکت کرده اند. از سوی حزب الله نیز «محمد فنیش» وزیر مستعفی حزب الله در کابینه شرکت کرده است.
وی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» اظهار داشت، حزب الله قادر است بار دیگر با اسرائیل مقابله کند.


نوشته شده در  دوشنبه 87/2/30ساعت  8:14 عصر  توسط .... 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
این بار اسرائیل با اینترنت آمده است -مرکز اسناد انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]