سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله ارحمن الرحیم

می‌توان گفت مهمترین و اصلی ترین سایت اینترنتی با دامنه ملی هر کشور، سایت اصلی و مرجع ارائه کننده و ثبت کننده خدمات دامنه ملی هر کشور می باشد.
در کشور ما این سایت با آدرس www.nic.ir  ثبت و راه اندازی شده است. 1
سایتی که مرجع اصلی ارائه خدمات مهمی مانند ثبت، مدیریت و بررسی آدرسهای اینترنتی، با پسوند ملی ir می‌باشد.

در اینجا مباحث فنی مربوط به دامنه‌های اینترنتی و دیگر مسائل فنی و اجرایی، از جمله طراحی به شدت ضعیف و غیر استاندارد، انگلیسی بودن بخش اعظم سایت!!!! [با توجه به اینکه بیشتر مراجعین و مخاطبین این وب سایت ایرانی هستند] و همچنین سخت افزار و نرم افزار مدیریت آن مد نظر نیست، بلکه موضوعی فراتر از این مسائل می‌باشد، موضوعی که تضاد مستقیم و عملی با قانون اساسی، منافع ملی، سیاست خارجی و نگرش جمهوری اسلامی ایران در ابعاد کلان داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای دارد! برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی کلیک کنید .: www.nic.ir :.

اگر شما به این سایت وارد شده و قصد ثبت نام برای داشتن پنل مدیریت اختصاصی را داشته باشید، باید به قسمت Create New Handle وارد شده و فرم مربوطه را طبق قوانین و مقررات اشاره شده تکمیل نمایید.

پس از پاسخ به سوالات معمول اولیه مانند، نام و نام خانوادگی، کد ملی و پست الکترونیک نوبت به مشخص نمودن ملیت و کشور فرا می‌رسد.
نکته اصلی و قابل تأمل اینجاست، درست در زیر نام ایران به فاصله 4 اسم نام کشور جعلی اشغالگر قدس، اسرائیل چشم نوازی می‌کند!
یعنی اگر من یک صهیونیست اسرائیلی باشم به راحتی می‌توانم یک دامنه اینترنتی ایرانی را برای خودن ثبت و از آن استفاده کنم.

شاید در نگاه اول این مسئله خیلی جزئی و پیش افتاده باشید، ولی اگر با دقت و تأمل بیشتری به قضیه نگاه کنیم خواهیم فهمید به دلایل زیر، این موضوع زیاد هم کوچک و کم اهمیت نیست:
1- به رسمیت شناختن هویت مجازی و جعلی تفکر افراطی و نژادپرست صهیونیسم به عنوان یک دولت با حاکمیت سرزمینی توسط یکی از نهادهای دولتی و زیرساختی کشور.
2- به وجود آمدن تضاد عملی میان مواضع و عملکرد ج.ا.ایران [لااقل در حوزه IT ].
3- کم اهمیت و بی‌اهمیت جلوه دادن تحریم رژیم صهیونیستی[در اینترنت].
4- باز گذاشتن دست عوامل خارجی خاص [صهیونیستی] در به دست آوردن، به کارگیری و مدیریت دامنه‌های ملی.

امید است مسئولین امر به سرعت نسبت به رفع این کوتاهی برآمده و با مدیریت و نظارت بهتر از به وجود آمدن اقدامات مشابه در آینده جلوگیری نمایند. 
نویسنده: مهدی . ن - بچه‌های قلم



پی‌نوشت:
1- سازمان مسئول در ثبت دامنه‌های ir در ایران، موسسه فیزیک نظری می‌باشد.

بعد نوشت:
خوشبختانه پس از انتشار این مقاله، مسئولین مربوطه نام رژیم اشغالگر قدس را از لیست ثبت نام سایت nic.ir حذف کردند.
15/1/1387


نوشته شده در  دوشنبه 87/2/30ساعت  7:41 عصر  توسط .... 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
این بار اسرائیل با اینترنت آمده است -مرکز اسناد انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]