سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

                                    بیت المقدس

در این میان می‌توان به اعتراف های "ایهود اولمرت" به فقدان محبوبیت در میان مردم اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه "معاریو"، "ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در همایش حزب "کادیما" گفت:

"من نخست وزیر نخواستنی هستم. نظرسنجی‌ها این را نشان می‌دهند روزنامه ها در پی آن هستند که اعلام کنند من نخست وزیر نخواستنی هستم. دوستان در اپوزیسیون و در راس آن‌ها دوستم نتانیاهو هیچ فرصتی را برای ذکر این مسئله ازدست نمی‌دهند. من فکرمی کنم آن هادرست می‌گویند من واقعا نخست وزیر غیر محبوب هستم."

اولمرت درمصاحبه خود با یک نشریه چاپ رومانی نیز درمورد رهبر حزب الله لبنان به صراحت اعتراف کرد که: "سیدحسن نصرالله دلیرترین فردجهان است و از چیزی نمی‌هراسد.او با شجاعت وذکاوت عمل می‌کند و برای آینده برنامه دارد".

پایگاه روزنامه "یدیعوت آحارونوت " متن عبری این گفت و گو را پنج دقیقه بعد از انتشار آن سانسور و حذف کرد.

 سایت اسرائیلی "ان اف سی"  9  فروردین ماه سال جاری اعلام کرد:

موارد متعدد بازجویی از وزیران دولت (اسرائیل) " آریه الداد" عضو کنیست را بر آن داشت تا طرحی آماده کند که طبق آن دولت "ایهود اولمرت" ، "دولت ننگین " شناخته خواهد شد و باید استعفا دهد.

طبق این طرح، هرگاه یک دهم اعضای کابینه ای طبق دستور مشاور قضایی رژیم صهیونیستی تحت بازجویی قرار گیرند، کنیست مجاز است آن را "دولت ننگین" اعلام کند و این اقدام کنیست به مثابه ارائه استعفای نخست وزیر به رئیس جمهوراست. الداد در مصاحبه با سایت (ان اف سی) گفت:

"باید برای جلوگیری از فساد وزیران حکومت خط قرمز وجود داشته باشد."

 انزوا در حوزه روابط سیاسی خارجی

درحالی که یاس و نارضایتی در داخل فلسطین اشغالی رو به افزایش گذاشته، رژیم صهیونیستی به خاطر تجاوز روزافزون و جنایات جنگی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین روز به روز در عرصه بین‌المللی نیز منزوی و با مشکلات جدی روبه رو می‌شود.

قطعنامه های پی درپی سازمان هاو نهادهای بین‌المللی در محکومیت اقدامات و سیاست های ددمنشانه این رژیم غاصب علیرغم قلب حقایق ازسوی این رژیم و متحدانش بازهم می‌تواند به روشنی ازموقعیت اسفناک و متزلزل این تشکیلات منفور حکایت کند.

ظاهرااین موقعیت به حدی خطرناک و حساس شده است که حتی ایالات متحده آمریکا نیز برای حفظ وجهه بین‌المللی خود از آن دوری می‌گزیند.

سایت "معاریو" در گزارش  30فروردین خود نوشت : مقامات امنیتی گفتند دیدار "عامیر پرتز" و " رابرت گیتس " وزیر دفاع آمریکا نتیجه خوشی نداشت.

بر پایه این گزارش دو دیدار بین دو طرف انجام شد.در این نشست ها مقامات ارتش اسرائیل اطلاعاتی کاملا محرمانه درباره تحولات لبنان و سوریه به ویژه قاچاق اسلحه از سوریه به لبنان به گیتس و همراهانش دادند.

پرتز از گیتس خواست در جلوگیری از قاچاق کمک کند اما گیتس پاسخ منفی داد. این اولین پاسخ ناامیدکننده بود.

دلیل گیتس چنین بود "آمریکا قصد ندارد در حوزه اختیارات سازمان ملل دخالت کند."

سپس اسرائیلی‌ها اطلاعات کاملا طبقه بندی شده ای درباره تحولات ایران مطرح کردند. اما اینجا هم وزیر دفاع پاسخ های خوشی نداد.

به گفته یک مقام امنیتی،گیتس گفت :آمریکا از فشار سیاسی حمایت می‌کند.

علی رغم اصرار طرف اسرائیلی برای دریافت پاسخی روشن او حتی کلمه ای درباره اقدام نظامی نگفت.

 مسائل و مشکلات اقتصادی

 اقتصاد رژیم صهیونیستی به طورکلی با بحرانهای عمیق و زیاد از جمله افزایش میزان بیکاری، بدهی های خارجی و نیز افزایش نرخ تورم روبه رو است.

علیرغم تلاش این رژیم برای پنهان نگاه داشتن معضلات اقتصادی خود،سطح زندگی شهروندان و فاصله طبقات اجتماعی موجود بین توده های مختلف مردم دلیل روشنی بر نابسامانی اقتصادی این رژیم است.

بسیاری ازتحلیگران سیاسی و رسانه ای منطقه معتقدند ریشه این مشکلات بیش از همه به نابسامانی اوضاع امنیتی داخلی اسرائیل به دلیل تجاوز به خاک فلسطین به ویژه پس ازسال 2000بازمی گردد که به نوبه خود باعث سر برآوردن انتفاضه در فلسطین شد و بر میزان خسارتهای اقتصادی ناشی از نگرانی از عملیات شهادت‌طلبانه واقدامات پیشگیرانه افزود.

با وجود کمک‌ها و بخشش های فراوان کشورهای خارجی به ویژه آمریکا به رژیم صهیونیست، این امر نتوانسته در بهبود سطح عملکرداقتصادی این رژیم بهبود چندانی ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی در بخش تامین انرژی به ویژه درموردآب ،برق ،سوخت ،گاز و نفت که یکی ازمهم‌ترین انگیزه های اقتصادی تلاشهای رژیم غاصب اسرائیل به ویژه درخاورمیانه به شمار می‌آید، با مشکلات جدی روبه رو است.

براساس پیش بینی‌ها و تحقیقات انجام شده در این زمینه، اسرائیل در چند سال آینده در بخش تامین گاز مورد نیاز خود با مشکل رو به رو خواهد شد.

در مورد نفت و فرآورده های آن و نیز برق، وضعیت اسرائیل نیز به همین صورت است.

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در یافتن راه حلی برای این مشکلات و تامین نیازهای اولیه زندگی نه تنهاشهروندان خودبلکه درمورداسکان تعدادبیشتری از یهودیان در این سرزمین در تنگنا قرار دارد.

در این مورد گزارش روز  11فروردین سال جاری پایگاه اینترنتی روزنامه "یدیعوت آحارونوت" درموردتمایل شهروندان اسرائیلی برای زندگی درخارج از سرزمینهای اشغالی بسیار جالب توجه است.

به نوشته این روزنامه، سطح زندگی بالا، امکانات تفریحی بیشتر و اصولا دستمزدهای بالا همچنان اسرائیلی های روسی الاصل را به بازگشت به مسکو تشویق می‌کند.

از بین هزاران مهاجر شوروی که در اواخر دهه 1980و 90میلادی به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند بسیاری باردیگر مراسم آزادی از مصر (عید پسح) را در تبعید جشن خواهند گرفت اما این بار از روی اختیار و نه اجبار، مسکو در سال های اخی ربه پایتخت اقتصادی روسیه و گرانترین شهر جهان تبدیل شده است و پتانسیل نهفته در آن از چشم شهروندان اسرائیلی روسی الاصل نیز پنهان نمانده است.

طبق ارزیابی سازمان های مختلف، هم اکنون حدود 30الی 50هزار شهروند اسرائیلی در پایتخت روسیه زندگی می‌کنند. آنها به روسی سخن می‌گویند و دائما در مسیر مسکو - تل آویو در رفت و آمدند.

پایگاه اینترنتی "واللا" نیز روز 2اردیبهشت نوشت :" درآستانه پنجاه ونهمین سال روزاستقلال کشور نظرسنجی "مرکز مغزها" برای کانال تلویزیون، نشان می‌دهد وقتی از مردم اسرائیل پرسیده شد "اگرزمینه اقتصادی و عملی بهبود زندگی در خارج از کشور فراهم شود، کشور را ترک می‌کنید یا نه" بیش از یک سوم پاسخ مثبت دادند."

همچنین این سایت در مطلبی در روز 8اردیبهشت نوشت : میزان فقر در اسرائیل در سال 2005به  25درصد جمعیت رسید.

در ادامه این گزارش آمده است :" این چیزی است که از تحقیقات بانک مرکزی اسرائیل بر می‌آید. اقتصاددانان بانک مرکزی اسرائیل مدعی هستند براساس شاخص های دیگرکه قدرت خریدکالاها و خدمات ضروری را در نظر می‌گیرد فقر کاهش یافته است. طبق این تحقیق یهودیان ارتدوکس و عرب‌ها 60درصد فقیران اسرائیل را تشکیل می‌دهند."


نوشته شده در  جمعه 87/2/20ساعت  11:43 عصر  توسط .... 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
این بار اسرائیل با اینترنت آمده است -مرکز اسناد انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]