سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

1 - انقلاب مبارک اسلامى ایران، آذرخشى در شبستان سرد و دیجور قرن، و چراغى فرا راه انسان معاصر در متن گمراهى‏ها و پلشتى‏ها بود .

انقلاب ما، دستاورد و آرزوى همه‏ى انبیا و اولیا از آدم تا خاتم بود .

انقلاب ما، انفجار نورى بود که بر ((طور)) اندیشه‏ها تجلى کرد و ((موسى خواهان‏)) را در سراسر این کره‏ى خاکى، بیدار ساخت، و بارقه‏اش در دل دشمن، ترس و وحشت، و در دل دوست، شور و امید آفرید و خفته‏ها را بیدار و هوشیار ساخت .

انقلاب ما، رعدى برخاسته از طوفان طف بود که غرش تندر کوهساران را در پى داشت .

انقلاب ما، مظهر عشق و حماسه، ثار و ایثار، و در یک کلام، تولد دوباره‏ى یک ملت‏بود .

2 - انقلاب، ثمره‏ى بذرى است که باغبانى آگاه، آن را به دل زمین مى‏سپارد و در انتظار جوانه‏اش مى‏نشیند و با زحمات طاقت فرساى خود از ابتدا تا به ثمر نشستن‏اش را زیر نظر مى‏گیرد و آن را از آفت‏ها و آسیب‏ها در امان نگاه مى‏دارد . تصویرى که قرآن در آیه‏ى پایانى سوره‏ى فتح از رسول، (صلى‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم)، و یاران‏اش ارائه مى‏دهد، چنین است:

کزرع اخرج شطاه فآزره فاستغلظ فاستوى على سوقه یعجب الزراع لیغیظ بهم الکفار . . . (1) ;

همچون کشته‏اى که جوانه‏اش را بیرون ریخته، قد کشیده، به غلظت و خشونت، به استقلال و بر پاى ایستادن رسیده است . این کشته با این رشد و استقلال، کشاورزان خود را دل شاد کرده و غیظ را در دل دشمن نشانده است

3 - تشیع، حقیقت اسلام و رود سیال و جارى تاریخ اسلام است (2) . تاریخ اسلام، بى‏تشیع، درخت آفت زده‏اى را مى‏ماند که قرن‏ها است‏خشکیده است .

این رود جارى و درخت تناور، در دستان پرتوان رسول (صلى‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم)، و اهل بیت گرامى‏اش، تولد یافت و رویید، و اگر نبودند امامان شیعه، این وارثان فرهنگ وحى ودست پروردگان و اصحاب آنان، از آن هیچ نشانى نبود .

انقلاب اسلامى ایران، ریشه در تاریخ تشیع، و تشیع، ریشه در حقیقت اسلام و رسول و على و فاطمه و سجاد و صادق و عسکرى و مهدى (علیهم‏السلام) دارد .

به گفته‏ى دکتر على وردى (استاد جامعه شناس دانشگاه بغداد)، تشیع، آتشفشان خاموش کوهسار است که گاه و بى‏گاه، دود و بخار و لرزه و تکان اندکى پدید مى‏آورد و همین تاثیر اندک، ریشه‏ى تمام انقلابات دنیاى اسلام است . (3)

4 - شیعه، با اعتقاد به امامت گره خورده است، و با این طرح، راه خویش را در تاریخ آغاز کرده، و در این راه، رنج‏ها برده است، تا آن جا که به اعتراف برخى، آن قدر که در این راه شمشیر کشیده شده و جان فشانى شده است، در هیچ برهه‏اى از زمان و در مورد هیچ یک از دیگر آموزه‏هاى دین، شمشیر زده نشده و جان فشانى نشده است .

این اعتقاد و اهتمام، از آن جا برخاسته که آدمى، اهدافى بیش‏تر و بزرگ‏تر از آزادى و امنیت و رفاه و فراتر از محدوده‏ى دنیا دارد .

خدا، براى انسانى که در هستى طرح شده و با کل نظام رابطه دارد، حاکمى انتخاب کرده و در دست‏رس گذاشته است، و او را با ملاک عصمت، یعنى آگاهى و آزادى، همراه ساخته است تا در هر دوره، آنان که مى‏خواهند، به پا خیزند و زمینه‏هایش را فراهم سازند .

امامت، طرح آنانى است که در زندان دنیا نمانده‏اند و انسان را در جایگاه خودش طرح کرده‏اند . امام، جلودار کسانى است که جلوتر از زمان را مى‏خواهند . امام، بر اساس واقعیت‏هایى حکومت و رهبرى مى‏کند که هنوز علوم انسانى آن را کشف نکرده‏اند و جلوتر از علم و جلوتر از زمان و آگاهى انسان است . از آن جا که چنین امامى، ضرورت دارد، پس وجود دارد و چنین امامى را تو باید کشف کنى و چنان امامتى را تو باید زمینه ساز باشى . (4)

این بینش و اعتقاد و این ((ولایت مدارى‏)) - که از ناب‏ترین و مترقى‏ترین نظریات سیاسى و دینى است - مستلزم آثار فراوان و نتایج درخشانى است که از جمله‏ى آن‏ها حرکت‏هاى انقلابى و اصلاح طلبانه است .

مسئله‏ى امامت در شیعه، همواره، تهدیدى نسبت‏به قدرت دولت‏هاى غیر مذهبى بوده است . در شیعه، از لحاظ تئورى، حکومت مشروع، متعلق به امامان است . (5) ویلیام وات، محقق دانشگاه ادین بورگ، در کتاب اصول گرایى اسلام و مدرنیسم، مى‏گوید:

اعتقاد به امامت و مسئله‏ى انتظار، از جمله ویژگى‏هاى تشیع‏اند که در اندیشه‏ى سیاسى شیعه، نقش مهمى ایفا مى‏کنند . (6)

5 - مهدویت، امتداد امامت و تجلى آخرین حلقه از سلسله حلقات آن است . مهدویت ذخیره‏ى آخرین هستى، ثمره‏ى همه‏ى رسالت‏ها، منبع همه‏ى کمالات، سرچشمه‏ى همه‏ى خیرات و جلوه‏گاه همه‏ى نیکى‏ها و زیبایى‏ها است .

مهدویت، قلب تپنده‏ى حیات شیعه در تمامى قرون و اعصار است; مهدویت، باورى عمیق است که ریشه در ساخت و بافت انسان دارد; مهدویت، نوید پایانى سبز براى زمان است; مهدویت، چشم‏اندازى است زیبا به جهان آینده و آینده‏ى جهان و رویکردى جدى و نویدبخش به آینده‏ى انسان و انسان آینده; مهدویت، حقیقت‏سترگى است که جهان با وجود آن، بر مدار عشق مى‏چرخد، و خورشید، به یمن درخشش نورش، زمین و آسمان را نور باران مى‏سازد; مهدویت، آخرین پناه و خاکریز انسان معاصر است; مهدویت، اعتقاد به یک منجى و مصلح و یک حکومت جهانى و باور مشترک همه‏ى ادیان و نداى قلبى همه‏ى مستضعفان در سرتاسر این کره‏ى خاکى است; مهدویت، رمز پیروزى و استمرار انقلاب اسلامى ایران است; مهدویت، امید و حیات و زیبایى و عشق و شور و نشاط و در یک کلمه، همه چیز ما است .

یابن الحسن روحی فداک! متى ترانا و نراک!

6 - فقها، حصون اسلام (7) و حجت و پناه مردم در عصر غیبت‏اند . (8) فقها، نایبان و راهبران مردم در عصر حیرت اند . صفحات تاریخ هزار ساله‏ى شیعه در عصر غیبت، وامدار علما و فقها - این نایبان عام امام (علیه‏السلام) - است که با ثار و ایثار و حماسه و عرفان خود، حیات فکرى و سیاسى شیعه را رقم زدند .

نگاهى به کارنامه‏ى هزار ساله‏ى علما و مرجعیت‏شیعه، این دژهاى تسخیرناپذیر و سنگربانان حریم تشیع، این رهبانان شب و شیران روز و ناخدایان کشتى شیعه در تندباد حوادث روزگار و مبارزات فکرى و سیاسى آنان، از کلینى و شیخ مفید و شیخ طوسى گرفته تا شهیدین و نراقیین، تا شیخ انصارى و میرزاى شیرازى، تا میرزاى نایینى و امام خمینى، رحمة‏الله‏علیهم‏اجمعین، گویاى ((العلماء ورثة الانبیاء)) و برگى زرین در تاریخ حیات مسلمانان بل تمامى بشریت، از آغاز تا امروز است .

تاریخ درخشان علما و مرجعیت‏شیعه، امتداد تاریخ انبیا و اولیا است .

7 - امام راحل، نایب امام زمان (عج) و روح خدا بود در کالبد فسرده‏ى زمان و هدیت‏بزرگ الهى در قرن غفلت .

او، یادگار همه‏ى انبیاى سلف و علماى گذشته بود . با هیبت موسوى و دم عیسوى خود، از ایرانى که مهد فرهنگ بیگانه و پایگاه بیداد شده بود و مى‏رفت تا هویت فرهنگى و تمامى هستى خود را، یک جا، با بیگانه به معامله بگذارد، اژدهایى در برابر تمامى قدرت‏هاى استکبارى آفرید، اژدهایى که مسیر تاریخ در قرن غفلت را به گونه‏اى دیگر رقم زد و تمامى ساختارهاى دنیا را به هم ریخت .

8 - انقلاب اسلامى ایران، بزرگ‏ترین رخداد اجتماعى قرن بیستم است . پدیده‏اى با این گستردگى و عمق، نه تنها نهادها و نظام‏هاى یک ملت و یک قوم را در هم ریخته و سرنوشت تاریخى آنان را در مسیر تغییرات بنیادینى قرار داده، بلکه دامنه‏ى آن، بسى فراتر از یک کشور رفته و تمامى اندیشه‏ها، سیاست‏ها، نهضت‏ها، احزاب سیاسى جهان را به چالشى نو فرا خوانده است . این تاثیرها، از آسیا و خاورمیانه گرفته تا قلب اروپا و آمریکا را در بر مى‏گیرد .

  • بهتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران

  • گفته آید در حدیث دیگران گفته آید در حدیث دیگران

هنرى کسینجر، وزیر امور خارجه‏ى اسبق آمریکا:

پیروزى ایران در جنگ، عقاید رادیکال اسلامى را، از جنوب شرقى آسیا تا سواحل اقیانوس اطلس، گسترش خواهد داد . (9)

شیمون پرز، نخست وزیر سابق اسراییل:

انقلاب ایران، یک انقلاب بسیار افراطى و خصمانه در قبال اسراییل است . تجربه‏ى آیة‏الله [امام] خمینى براى ما، یک تجربه‏ى بسیار تلخ در قرن بیستم به شمار مى‏رود . (10)

موشه دایان، وزیر خارجه‏ى اسبق اسرائیل:

اثرات تحولات انقلاب اسلامى بر روابط سایر کشورها قابل ملاحظه است . (11)

مارگارت تاچر، نخست وزیر سابق انگلیس:

ما، غربیان، در دهه‏ى 1980 از وسائل نظامى و ابزار جنگى شوروى و اقمارش واهمه نداریم; زیرا، اگر بلوک شرق و اعضاى پیمان ورشو، مجهز به سلاح‏هاى نظامى باشند و به ادوات مخرب و ویرانگر مسلح باشند، ما نیز به سلاح‏هاى مدرن مسلح و مجهزیم، لکن از حضور فرهنگ اسلامى انقلاب ایران مى‏ترسیم . (12)

ریچارد نیکسون، از رؤساى جمهور اسبق آمریکا:

وقتى حکومت‏شاه در سال 1979م [1375ش] سقوط کرد، یک خلا قدرت تازه به وجود آمد . انقلاب ایران، در واقع، انقلابى بود علیه ارزش‏هاى غربى . این انقلاب، همان قدر که از سرمایه دارى تنفر داشت، از کمونیسم نیز متنفر بود . هر دو را به مانند دو روى سکه‏ى مادى گرایى مى‏دید . پس از انقلاب، مردم ایران، همان چیزى را به دست آوردند که انقلاب قول داده بود . جاى انکار نیست که انقلاب اسلامى یک انقلاب واقعى اندیشه‏ها را ارائه داد و آنان آن را با عشق و ایمان پذیرفتند .

آن چه که انقلاب اسلامى به اثبات رسانده و به دنیا بیان کرده، این است که اسلام، شایستگى حاکمیت‏بر جامعه را دارد; زیرا که دین آسمانى است . از این رو، در کشورهاى اسلامى - عربى، تاثیر گذاشته است و انقلاب‏هایى که هم اکنون در سایر کشورهاى عربى شکل گرفته‏اند، جز ثمر درخت انقلاب اسلامى چیز دیگرى نیست . انقلاب، ثمرهاى دیگرى نیز دارد که اثرات آن را در کشورهایى چون تونس، الجزایر، مصر، آذربایجان، کشورهاى استقلال یافته‏ى شوروى سابق و سایر نقاط دنیا مى‏بینیم . این انقلاب‏ها، نهرهایى هستند که از سرچشمه جوشان انقلاب اسلامى ایران، در نقاط مختلف جهان، شاخه شاخه شده‏اند . انقلاب اسلامى ایران، تکرار و تجدید نهضت امام حسین [علیه‏السلام] است . (13)

روزنامه‏ى البعث چاپ دمشق:

جهان عرب و تمامى جهان، تحت تاثیر رویدادهاى ایران قرار گرفته‏اند که در آن تاریخ با خون ملت و با خط راست ملت نوشته شده است .

روزنامه‏ى آمریکایى تایمز:

دنیاى غرب، به دلیل انقلاب ایران، ناگهان بار دیگر اسلام را باور کرد . جنب و جوشى که به دنبال انقلاب اسلامى ایران به وجود آمد هنوز ادامه دارد . براى اولین بار یک کشور مسلمان، به طور موفقیت‏آمیز، قدرت بزرگ غربى را به مبارزه طلبید، آن را تحقیر، و خسارت مادى به منافع آن وارد کرد . این مورد، قدرت بزرگ غربى آمریکا بود، و این ضربات، از طریق جنبشى وارد شد که نه به نام ملى‏گرایى، بلکه با نام اسلام که داراى ریشه‏هاى قدیمى‏تر و عمیق‏تر بود، عمل کرد .

روزنامه‏ى تورنتور استار کانادا 30 آوریل 1984:

سرزمین آیة‏الله روح‏الله خمینى [قدس سره] در میان یک میلیارد مسلمان جهان در خاورمیانه، آفریقا، آسیا، خاور دور، اروپا، آمریکاى شمالى، طغیان بر مى‏انگیزد . اسلام مبارز، تحت رهبرى امام خمینى [قدس سره] پس از قرن‏ها ناشناخته بودن، حیاتى تازه مى‏یابد . امام خمینى [قدس سره] نیروهایى را آزاد کرده است که ممکن است نمایانگر لبه‏ى تیز بلوک اسلامى مستقلى که ظهور پیدا مى‏کند، باشند; یعنى، نیروى سومى پس از سرمایه دارى و کمونیسم که مى‏تواند توازن قوا در دو قطب آمریکا و شوروى را بر هم زده و با اسراییل نیز مبارزه کند .

این رژیم، آمریکا را بیرون رانده، شوروى‏ها را عقب نگاه داشته، تحریم اقتصادى غرب را در هم شکسته، عراق را در جنگى چندین ساله فرو برده است . تمام این کارها را به تنهایى و تقریبا در انزواى بین‏المللى و بدون وام گرفتن حتى یک پنى از بازار صندوق بین‏المللى پول انجام داده است .

امام خمینى [قدس سره] در خارج، شخصیتى اسلامى و مردمى یافته که دامنه‏ى نفوذش به تدریج از دایره‏ى شخصیتى دویست میلیون مسلمان شیعه فراتر مى‏رود . او، گروهى از پیروان فدایى از میان شیعه و سنى جذب کرده که حاضر به هر گونه عمل تلافى جویانه هستند و در پاره‏اى از موارد، حتى حاضرند در راه اسلام شربت‏شهادت بنوشند . امام خمینى [قدس سره] شش سال قبل، مانند ستاره‏اى دنباله دار به جهان اسلام آمد . امام خمینى [قدس سره] نه تنها ستایش مسلمانان ایران، بلکه توده‏هاى مسلمان سراسر جهان را در ابعادى بى‏نظیر، برانگیخته است . پیروزى امام خمینى [قدس‏سره] در جهان و جنبش بنیاد گرایى او، مهم‏تر و قدرت‏مندتر و پر تحرک‏تر و نیرومندتر از آن است که تا کنون در غرب ترسیم شده است .

جنبش اسلامى که در اکثر کشورها توسط پیروان امام خمینى [قدس‏سره] یا متحدان آن رهبرى مى‏شود، در مکان‏هاى مختلف، خود را به اشکال گوناگون مى‏سازد . شیعیان لبنان، در مناطق تحت کنترل خود، سعى مى‏کنند با استفاده از هزاران تصویر و پوستر امام خمینى [قدس‏سره] چادر پوشاندن زنان و تصفیه‏ى بازارها از مشروبات الکلى و برچیدن مراکز قمار، ایران اسلامى کوچکى به وجود آورند . (14)

9 - هر انقلابى با این وسعت و عمق و با این اهداف و شعارها که بر خرابه‏هایى دو هزار و پانصد ساله بنا شود و بار جنگى هشت‏ساله را به دوش کشد، بدون تردید، در معرض مشکلات و آسیب‏هاى فراوان قرار مى‏گیرد . به خصوص آن جا که تو داعیه‏ى صدور انقلاب و حمایت از فلسطین و همه‏ى گروه‏هاى آزادى‏بخش و مستضعفان عالم را هم داشته باشى، که در این هنگام، دشمن، آرام نمى‏نشیند و با ترویج‏شبهات و شهوات و بدعت‏ها، و در نهایت، هجوم مستقیم، با تو درگیر مى‏شود .

در برابر انقلابى با این وسعت و عظمت و با این انبوه مشکلات و دشمنان داخلى و خارجى، بهترین موضع‏گیرى، گفته‏ى آن استاد فقید است که گفته بود: ((توجیه، حماقت و تضعیف، جنایت، و تکمیل، رسالت ما است .)) .

باید آموخت که اشتباه را از هیچ کس و از هیچ مقامى توجیه نکنیم . به گفته‏ى امام راحل، انقلاب، به هیچ کس و هیچ دسته‏اى، دینى ندارد . تضعیف این انقلاب نیز جنایتى نابخشودنى است; چون، به گفته‏ى همان استاد، انقلاب، تنها کشتى نجاتى است که در این دریاى مواج و طوفانى و این دنیاى وانفسا قرار دارد . سوراخ کردن این کشتى، مرگ خود، بل ناامید کردن همه‏ى مستضعفان و آزادى خواهان این کره‏ى خاکى است . رسالت ما و همه‏ى آگاهان و دل سوزان، تکمیل ضعف‏ها و کمبودهاى انقلاب است .

هر کس در هر کجا هست، چه داخل و چه خارج، باید از انجام هر کارى که مى‏تواند در جهت تکمیل این انقلاب بکند، دریغ نورزد و کوتاهى نکند که بى هیچ تردید، از این نعمت و این مسئولیت‏بزرگ، از آنان سؤال خواهد شد: ((و اما بنعمة ربک فحدث‏)) ، (15) ((وقفوهم انهم مسؤولون‏)) (16) .

البته، پر واضح است که رسالت تکمیل هر کس، به حسب خود او است . رسالت‏یک مسئول بلند پایه‏ى نظام، غیر از رسالت‏یک فرد عادى است . از یکى، طرح و برنامه و قاطعیت و ساده زیستى و حلم و . . . مى‏خواهند و از یکى، دفاع زبانى و شرکت در راه‏پیمایى و از دیگرى، انصاف در معامله یا مشکل گشایى و یا جدیت در تحصیل و درس و بحث .

این دهان‏هایى که امروز به رذالت‏یا جهالت، علیه انقلاب و روحانیت‏باز شده، باید بدانند، خواسته و ناخواسته، آب به آسیاب دشمن مى‏ریزند و در مسیر طرح و نقشه‏ى آنان قرار گرفته‏اند; زیرا، آن چه که امروز همین مسئولان انجام مى‏دهند، کارى است کارستان که بسیارى، از زیر آن شانه خالى کردند! این نظام مقدسى که امروز با تکیه بر خویش و با توجه به خدا، این گونه به حل مشکلات و گرفتارى‏ها پرداخته است، پس از به بن بست نشستن تمام نظام‏ها و تمام زد و بندها با قدرت‏هاى گوناگون، بر سر کار آمده است و دارد با تمام کارشکنى‏ها، کارهایى را انجام مى‏دهد که آنان با تمام حمایت‏ها از آن ناتوان بودند و به بن بست رسیده بودند و چاره‏اى جز فرار نداشتند .

این، یک حقیقت آشکار است که تمام گروه‏ها، بر فرض ائتلاف، نمى‏توانند کار همین‏هایى را که با دست تنها و این همه خراب‏کارى و دشمنى و نامردى، مسئولیت را پذیرفته‏اند، عهده‏دار شوند! این حرف که ((دیگران در شرایط امروز ایران، بهتر مى‏توانند کارگشا باشند)) ، یک شعار و یک فریب بیش نیست، ولى این حرف که ((همین مسئولان، مى‏توانند بهتر از این کار کنند و از اشتباهات خود درس بگیرند .)) ، سخنى حق است که مقام معظم رهبرى هم بارها بر آن تاکید کرده‏اند .

10 - هر انقلابى، عوامل رشد و انحطاط و رکود دارد . شرط بقاى هر انقلاب، شناسایى مدام این عوامل و به کار بستن و یا جلوگیرى از آن هاست .

بر زعماى قوم و دل سوزان و برنامه ریزان انقلاب است که مدام، در صدد شناسایى هر یک از این عوامل، و اقدام مناسب مطابق آن‏ها باشند . از همه‏ى این عوامل، در جاى دیگرى باید گفت و شنود کرد . (17)

11 - مقوله‏ى مهدویت، به خاطر دارا بودن ویژگى‏هاى متعدد، یکى از توان‏مندترین عوامل رشد جامعه‏ى دینى ما است . طرح صحیح این مقوله و گسترش این فرهنگ در سطح جامعه، بدون تردید، باعث‏شکوفایى هر چه بیش‏تر جامعه و حفظ آن از در غلطیدن در فسادها و تباهى‏ها است .

آن چه که باعث مى‏شود تا فرهنگ مهدویت‏به عنوان یکى از مهم‏ترین عوامل کلان در صحنه‏ى رشد جامعه‏ى ما باشد، دلائلى چند است که در ادامه به آن‏ها اشاره مى‏شود:

ریشه‏هاى عمیق در باور و اعتقادات مردم و عشق ورزى به آن;

پشتوانه‏ى فکرى و برخوردارى از مبانى قوى و عمیق;

سفارش و تاکید فراوان بر این مسئله‏ى حیاتى (وجود ادعیه‏ى فراوان و قریب به هفت هزار روایت) تا آن جا که در باب هیچ یک از موضوعات دینى و آموزه‏هاى آن، تا این اندازه روایت وارد نشده و بر آن سفارش نشده است .

تاریخى کهن و ریشه دار و سراسر مبارزه و شهادت;

هماهنگى با فطرت و ساخت و بافت انسان;

احساس برانگیز و شورآفرین (به خاطر ترسیم آینده‏اى زیبا و دمیدن روح امید در انسان‏ها) ;

رویکردى جدى و قوى به آینده;

همنوایى با ادیان و مذاهب و همسویى با عطش جهانى به ظهور یک منجى الهى و مصلح کل;

وجود امام و رهبرى زنده، تلاش‏کننده، مهربان، فریادرس و پاسخگو;

نقش ایرانیان (با توجه به روایات متعدد) در انقلاب جهانى حضرت مهدى (عج) و یارى آن حضرت;

تحقق انقلاب اسلامى ایران به عنوان ظهور صغرا و پیش مقدمه‏ى ظهور کبراى امام زمان (عج) ;

حضور وکلا و نایبانى وارسته و پر نفوذ;

ناامیدى و سرگردانى جامعه‏ى جهانى به خاطر شکست مکاتب و ایسم‏هاى مختلف از یک طرف، و گسترش جنگ و فریب و ظلم و زیاده‏طلبى به خصوص از سوى آمریکا و اسراییل از طرف دیگر;

جهانى بودن;

ترسیم و تصویرى زیبا و واقعى و قابل دفاع و قابل وصول از آینده‏ى انسان و جهان و پایان تاریخ;

هماهنگى با سنت‏حاکم بر تاریخ و جوامع;

ریشه داشتن در فرهنگ ایرانى;

توانایى در بسیج توده‏ها;

وجود یاورانى عاشق، بیدار، بسیجى، شهادت طلب;

الگو بودن دولت مهدى (عج) و قرار گرفتن آن به عنوان اهداف راهبردى نظام در عرصه‏هاى فرهنگى و سیاسى و اجتماعى;

تسریع در ظهور آن حضرت که ظهور همه زیبایى‏ها است .(اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج; فان فی ذالک فرجکم) (18) .

قرار داشتن ایران در کانون حوادث و تحولات و احتمال رویارویى با آمریکا، به خصوص با توجه به سیر حوادث اخیر و احتمال حمله‏ى آمریکا به عراق و به تبع آن، درگیرى با ایران;

بشارت‏هاى ظهور و ذکر علائم و نشانه‏هایى که برخى از آن‏ها تحقق یافته و برخى دیگر گر چه قابلیت تطبیق بر موارد متعدد دارد، اما شاید (البته به شرط عدم توقیت و این که وقتى معین نگردد که ((کذب الوقاتون‏))) بتواند خبر از نزدیک بودن فرج هم باشد که انهم یرونه بعیدا ونراه قریبا .

از جمله‏ى علائم ظهور، قرار گرفتن عراق و منطقه خاورمیانه به عنوان کانون تحرکات است . البته جداى از روایات، بررسى سیر حوادث اخیر نیز ما را به همین نتیجه مى‏رساند . از این رو، تحرکات اخیر آمریکا و هم پیمانان‏اش را باید با تیزبینى و دیت‏بیش‏ترى تعقیب کرد و آماده‏ى بازتاب‏هاى گسترده‏ى آن بود . همه‏ى قرائن، دلالت‏بر این دارد که یکى از اهداف عمده‏ى آمریکا از این همه تحرکات و لشکرکشى‏ها، ایران اسلامى است .

آن جا که عزیز مصر بر اساس یک خواب به تکاپو مى‏افتد و با کمک و مدیریت‏حضرت یوسف (علیه‏السلام)، مردم را از قحطى و نگرانى مى‏رهاند و یا فرعون بر اساس خوابى که تعبیر به آشفتگى شده، براى حفظ قدرت خود، شکم‏ها و سرهایى را به دیوار مى‏کوبد، آیا جاى نداشت و یا ندارد که ما با این همه روایات و شواهد و قرائن و قرار داشتن در کانون بحران از خیلى پیش‏ترها به فکر مى‏بودیم؟

ایجاد آمادگى فکرى و روحى در جامعه، آمادگى نظامى، تهیه‏ى ارزاق عمومى، ساخت‏سنگر، اجتناب از اختلاف، حفظ وحدت، بها دادن بیش‏تر به بسیج، دیپلماسى فعال و به کارگیرى تمام ظرفیت‏ها جهت‏بسیج همه‏ى مسلمانان جهان، افزایش توان معنوى جامعه و توجه و توسل بیش‏تر به حضرت حجت (علیه‏السلام) و . . . از حداقل کارهایى است که مى‏توانیم انجام دهیم . به قول یکى از همانان که در نطق تبلیغاتى خود گفته بود: ((خرسى، در جنگل است . دیدن‏اش براى بعضى‏ها، آسان است، و برخى هم اصلا آن را نمى‏بینند، و بعضى مى‏گویند: "خرس، رام و بى آزار است" و برخى دیگر مى‏گویند: "شرور است و خطرناک" و چون نمى‏دانیم حق با کدام دسته است، شرط عقل آن است که مثل خرس نیرومند باشیم .)) . (19)

بگذر از این که این بار، خرس، مبدل به اژدهایى خون‏آشام و یکه‏تاز شده و از شرارت و خطر گذرانده، دیوانه‏اى است از زنجیر رها شده . پس شرط عقل، همان است که قرآن گفته است: ((واعدوا لهم ما استطعتم من قوة ومن رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم‏)) (20) و راه همان است که او نشان داده: ((قل یا ایها الکافرون × لااعبد ما تعبدون‏)) (21) و ((فقاتلوا ائمة الکفر)) (22) و ((ان تنصر الله ینصرکم‏)) (23) و ((و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمة ونجعلهم الوارثین‏)) (24) و ((الیس الصبح بقریب‏)) (25)


نوشته شده در  جمعه 87/2/20ساعت  11:18 صبح  توسط .... 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
این بار اسرائیل با اینترنت آمده است -مرکز اسناد انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]